Desprès de llegir aquests articles, m'he adonat que molts de nosaltres fem servir textos o imatges sense saber de qui son, però ara, ja se que hi han programes com el Creative Commons que son llicencies obertes perquè tothom pugui reutilitzar el material per crear-ne de nou.
Desprès, també hi han dos tipus de programaris: el programari lliure que hi han quatre llibertats:
- D'usar-lo.
- Estudiar-lo.
- Redistribuir-lo.
- Introduir millores i fer-les publiques.
per últim tenim el programari convencional que es classifiquen en 3 programaris:
Programari gratuït (freeware): Programes que es poden fer servir lliurement sense pagar per el seu ús.
Programari de prova (Shareware): es poden provar però demanen un pagament si se'n vol fer un ús complet i continuat.
Programari comercial: s'ha de pagar previament i disposar una llicència comercial.
Per finalitzar m'ha agradaria remarcar que per trobar programes lliures els podem trobar al "Softcatalà".
Quatre situacions...
A continuació hi ha breument exposades quatre situacions que es succeeixen a les escoles del nostre país diariament.
A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Per demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Jordan Collezione 20/3" per a poder fer les pràctiques de basquet.
Aquesta situació és INCORRECTE, perquè un professor no pot demanar als seus alumnes que portin unes bambes concretes i que segur que molts d'ells no tinguin a casa.
B- Estem a classe fent un projecte de col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra i les aneu enganxant i comentant al Word.
Aquesta situació és INCORRECTE, perquè estem dient als nostres alumnes que fagin servir un programa en concret com es el Word, tot i que hi han més programes informàtics que es poden fer servir per redactar.
C- Per a preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic PowerPoint en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2007, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten i la propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.
Aquesta situació és INCORRECTE, de nou, estem demanant un programa en concret, i potser hi hauran alumnes que no tindran la versió del Power Point.
D- El professor de ciències, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"
Aquesta situació és CORRECTE, en aquesta situació el professor els hi demana que pagafin la postal que vulguin, i al darrera d'aquestes postals podem veure de qui està feta la fotografia i aquestes són d'ús públic.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada